Кафедра іноземної філології

Прикладом упровадження нового підходу до вивчення іноземних мов - англійської, німецької, французької, іспанської та польської - повною мірою може вважатися робота кафедри іноземних мов Херсонського Академічного ліцею імені О.В. Мішукова при Херсонському державному університеті Херсонської міської ради. Для формування у ліцеїстів глибоких знань та умінь викладачі кафедри користуються особливою методикою, яка дозволяє, окрім теоретичного курсу (усна практика, граматика, письмо, країнознавство та література країни, мова якої вивчається), удосконалити свою майстерність під час мовної практики у літній науковій школі та спілкування з носіями мови, а також волонтером зі Сполучених Штатів, який співпрацює з викладачами нашої кафедри. Кафедра репрезентує такі спеціальності, як: «англо-німецька», «німецько-англійська», «франко-англійська», «іспано-англійська», «слов’яно-германська», «англо-польська» філології.У сучасній системі української мовної освіти істотно змінився соціокультурний контекст вивчення іноземних мов. Значно зросли освітня і самоосвітня функції у школі та ВНЗ, професійна значущість на ринку праці в цілому, що спричинило за собою посилення мотивації у вивченні мов міжнародного спілкування. Україна, як і Європа, перебуває в пошуках нових ідей, цінностей, які міцно зв’язані контекстом взаєморозуміння та співробітництва, що спонукає до полікультурності, поліетичності, полілінгвістичності, що в свою чергу є загальною потребою суспільства, яке відбудовує єдиний загальноєвропейський освітній простір, відображений в постановах Болонської концепції.

Вивчення іноземної мови починається з елементарного опанування нею, а за час навчання у ліцеї досягає високого рівня, що сприяє успішному складанню ЗНО та іспитів, які надають право навчатися у найкращих вищих навчальних закладах України, Європи, Канади, США, Японії, Китаю тощо. Навчання ліцеїстів здійснюється з урахуванням загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, що дає змогу успішно здавати міжнародні тести з англійської мови такі як TOEFL, IELTS, GMAT, PTE. Традиційним стали практики-екскурсії та навчання у країнах, мови яких вивчаються, куди ліцеїсти їдуть для участі у численних міжнародних программах (Flex - США, Schulen: Partner der Zukunft - Німеччина), що дає можливість удосконалювати знання мови та культури.

Ми успішні і талановиті: відмінники освіти України, кандидати філологічних та педагогічних наук, вчителі-методисти, магістри філології, молоді спеціалісти, які навчаються в аспірантурі. Саме ця команда дає глибокі знання ліцеїстам, спрямовує роботу на прищеплення любові до англійської, німецької, іспанської та французької мов. Результатом такої діяльності є успіх наших учнів, які щорічно стають призерами Всеукраїнських, обласних і міських олімпіад та Всеукраїнського конкурсу захисту МАН.

Ми дбаємо про майбутнє наших вихованців, тому і впроваджуємо в практику інноваційні методики вивчення іноземної мови.

Склад кафедри:

З 30 жовтня по 3 листопада відбулася зустріч директорів PASCH шкіл в Києві.

16 учасників підписали договори про подальшу співпрацю на три роки, серед них Херсонський академічний ліцей імені О.В. Мішукова Херсонської міської ради при Херсонському державному університеті.

Захід відбувся в рамках Українсько-німецького року мов 2017/2018, що офіційно розпочався в Україні на початку осені.

Відбулася зустріч директорів шкіл-партнерів міжнародної ініціативи «Школи: партнери майбутнього» (PASCH)

Проекти PASCH - 2017

10 та 11 листопада 2017 року у місті Одеса, вчитель німецької мови Деменська Н.М. прийняла участь в семінарі-тренінгу в рамках проекту "Молодь дебатує" для вчителів німецької мови південного регіону України. Семінар відбувся за сприяння Центрального відомства у справах середньої освіти за кордоном.

Міжнародні молодіжні дебати сприяють розвитку у школярів навичок переконливо і зі знанням справи представляти свої погляди і позиції німецькою мовою як іноземною. Проект закріплює роль дебатів як засобу демократичної полеміки та підтримує активне вивчення мов у Європі.

31 жовтня в м. Київ у великій конференц-залі Національної академії наук України пройшла щорічна конференція видавництва Macmillan " Macmillan Autumn School" з теми " Listening and Vocabulary. Ефективна підготовка до ЗНО 2018." Робота конференції проходила за участю авторки підручника " Get 200" Marta Rosinska. Учителі англйської мови академічного ліцею Корнєєва Л. П. та Кузнецова Н.В. відвідали захід та прийняли участь у 2 практичних тренінгах по плануванню уроків в 10-11 класах " Effective vocabulary development" and " Effective listening skills development". Під час тренінгів авторка підручника приділила багато уваги етапам формування навичок аудіювання , як нової частини ЗНО тестування. Поділилася корисними порадами та методичними рекомендаціями стосовно подолання проблем на цьому етапі навчання. Учителі ліцею мали чудову нагоду поспілкуватись особисто з авторкою, розповісти про власний досвід викладання у ліцею та подякувати за створення навчально -методичного комплексу " Get 200", який повністю відповідає вимогам Міністерства освіти України і сьогодні є основним надійним помічником при підготовці до незалежного тестування.

З 30 жовтня по 3 листопада на базі Херсонської академії неперервної освіти були проведені методико-дидактичні семінари «Викладання німецької мови з використанням цифрових мультимедійних засобів. Використання мобільних засобів у проектній роботі.» « Викладання лінгвокраїнознавства - інновативні підходи на занятті німецької мови». Вчитель німецької мови ліцею - Чечуй Емілія Петрівна взяла вктивну участь у роботі. Семінар пройшов на високому методичному рівні, змістовно, цікаво, ефективно.

9 та 10 вересня 2017 року учні 9-11 класів Херсонського академічного ліцею імені О.В. Мішукова, які вивчають німецьку мову, взяли активну участь у фестивалі, присвяченому відкриттю року німецької мови в Україні, що відбувся у м. Київ на Контрактовій площі. Ліцеїсти виконували різноманітні цікаві завдання, за які отримували призи.Найбільше сподобались експерименти з водою, повітрям та папером; майстер-клас з приготування марципанів, складання пазлів, декорація власної "торби щастя", велопробіг та квест. Учні отримали багато корисної інформаціїї щодо вивчення німецької мови в Україні та навчання в Німеччині.

Am 9. Und 10. September hat die Eröffnung des Deutsch-ukrainisches Sprachenjahres in Kiew stattgefunden, die die Schüler unseres Lyzeums besucht haben. Dort gab es viele interessante Wettbewerben und Quizzen. Auch könnte man köstliches deutsches Essen genießen und in vielen nützlichen Meisterklassen teilnehmen.
Abends haben wir die Konzerte von deutschen und ukrainischen Rock-Gruppen besucht. Außerdem haben unsere Schüler viele nützliche Informationen über das Studium der deutschen Sprache in der Ukraine und in Deutschland bekommen. Niemand ist ohne Geschenke und Souvenirs nach Hause zurückgekommen.

Im Juli 2017 habe ich vom Goethe-Institut die Möglichkeit bekommen nach Litauen in den Sommercamp für Jugendlichen zu fahren. Dort waren die Schüler aus Polen, Litauen, Belarus und der Ukraine.
Unser Thema war die Naturschutz. Jeden Tag hatten wir tollen Handmadekurs. Wir haben alte T-Shirts und Taschen bemalt und dekoriert. Fünf Stunden pro Tag besprachen wir ökologische Probleme und beantworteten verschiedene Fragen zum Thema. Ich war wirklich überrascht, dass so viele Menschen sich für die ökologischen Problemen interessieren.
Wir sind auch sehr oft in den Wald spazieren gegangen, haben Beeren gesammelt, gesungen und gespielt.
Einmal haben wir sogar Käse gekocht. Das war eine gute Erfahrung für mich.
Diese Reise nach Litauen und der Jugendkurs selbst haben mir sehr gut gefallen. Jetzt habe ich viele neue Freunde aus der Ukraine, Polen, Litauen und Belarus.

Mariia Rudenko, 11. Klasse

Deutschkurs in Bielefeld

In diesem Sommer habe ich eine Reise vom Goethe Institut nach Bielefeld in Deutschland gewonnen. Das war ein Sprachkurs. Dort waren viele Jugendlichen aus verschiedenen Ländern, zum Beispiel, aus Moldawien, USA, Kroatien, Frankreich.

Der erste Tag war wunderschön. Wir haben mit ein andern kennengelernt. Alle Jugendlichen waren lustig und freundlich. Für mich war es sehr toll mit Menschen aus anderen Ländern zu kommunizieren. Ich habe viel Neues erfahren.

Jeden Tag von Montag bis Freitag hatten wir drei Stunden Unterricht. Unsere Stunden waren immer spannend und interessant. Wir haben nicht nur die Übungen geschrieben oder Texte gelesen, sondern auch gespielt und Filme gesehen. Meine Grammatik ist besser geworden. Außerdem habe ich viele neue Wörter gelernt.

Am meisten haben mir die Reisen nach Köln und Münster gefallen. Das sind zwei wunderschöne alte Städte mit gotischer Architektur. Wir haben Stadtmuseum in Münster besucht. Dort besichtigten wir viele berühmte Ausstellungen. Für mich war es sehr interessant. Außerdem haben wir Münster Dom und andere Sehenswürdigkeiten gesehen. Nach der Sehenswürdigkeiten Besichtigung haben wir eine Stadtrally gemacht. Münster hat mir durch Architektur, freundliche Menschen und Sauberkeit gefallen.

Nach einer Woche haben wir eine Reise nach Köln gemacht. Ich war durch die Größe des Kölner Doms überrascht. Das ist eine seht alte, schöne und unbeschreibliche gotische Kirche. Dann haben wir einen Ausflug in die Schokoladenfabrik gemacht, die sich an den Ufern des Flusses Rhein befindet. Ich finde, dass Köln eine ideale Stadt für Touristen ist.

Ich danke dem Goethe Institut für diese Chance nach Deutschland zu reisen. Ich habe viele neue Freunde gefunden, mit denen ich nach diesem Sprachkurs unterhalte. Zum Schluss möchte ich sagen, dass Deutschland ein wunderschönes Land ist. Ich hoffe, dass dieser Sprachkurs mein erster Schritt zum Studium an deutscher Uni ist.

Kozar Julja, Klasse 11 PNPh

Я дуже добре пам’ятаю той день, коли дізналася, що виграла в конкурсі від Гете інституту та Pasch, необхідно було зняти відео про фірму, яку хочу заснувати в майбутньому. А, отож, не дивно, що тема воркшопу, що проходив у Києві з 24 по 26 травня, була "Unternehmensgründer" (засновник компанії).

Я прослухала три захоплюючі лекції про те, які плюси і мінуси самостійності, як її застосовувати у власному бізнесі, які риси характеру повинні бути в підприємця, навчилася розвивати, опрацьовувати та презентувати ідею стартапу, визначати його основних клієнтів та цільову аудиторію та ще багато чого цікавого (наприклад, різниця між девізом і лозунгом компанії, як доводити ідею до кінця, визначати її сильні сторони та слабкі. Ризики і шанси, що можуть зустрітися на шляху до її реалізації). Робота проходила в групах, а тому це була гарна можливість завести нових друзів та поглибити свої знання німецької мови. Учасники цього семінару придумали 4 фірми, а до них - логотип, назву девіз і лозунг. Ми також слухали справжню історію однієї київської фірми, спілкувалися з її засновниками, проводили опитування на вулицях нашої столиці.

Але ми не тільки вчилися чомусь новому, а й мали вільний час. І все це - важливий досвід у моєму житті, що обов’язково знадобиться мені в майбутньому.

Учениця 9 ПІФ класу

спеціальності "німецько-англійська філологія"

Руденко Юлія

Більше інформації - https://m.facebook.com/pg/paschukraine/photos/?tab=album&album_id=1331337956982782

22 травня учні 10-го ПНФ класу Кононенко Ганна та Берізка Іван Херсонського академічного ліцею ім. О. В. Мішукова брали участь у традиційному весняному конкурсі студентських та учнівських презентацій під назвою «Невідоме про відому Європу».

Берізка Іван виступив з темою «Гозекське коло» (німецькою мовою); Кононенко Аня - «Маловідомі факти з життя Німеччини» (українською мовою). Журі оцінювало виступи конкурсантів за такими критеріями: вибір теми та її інформаційна насиченість, відповідність візуальної презентації змісту виступу, логічність викладу, вміння триматися на публіці, додатковий бал за оригінальність. Глядачі також мали можливість вибрати свого фаворита.

Перше місце у конкурсі виборов Берізка Іван!

Вітаємо і бажаємо подальших успіхів у вивченні іноземних мов!

Більше інформації можна подивитися за посиланням:
http://lib.kherson.ua/nevidome-pro-vidomu-evropu-1.htm

Призи дочекалися своїх переможців. Приз за оригінальність у конкурсі на кращий «твітт» за сюжетом новели Томаса Бруссіга «Сонячна алея» отримав Іван Берізка, учень 10-го ПНФ класу Херсонського академічного ліцею ім. О. В. Мішукова. Нагородження відбулося 22 травня.

Вітаємо нашого переможця. Бажаємо подальших звершень!

14 квітня волонтером із Польщі Міленою Свенчицькою у 8ПІФ класі був проведен урок-практикум з теми: "Великодні свята у Польщі".

29 березня вчителі кафедри іноземних мов ліцею Корнєєва Л.П. та КузнецоваН.В. взяли участь у 8й щорічній конференції Cambridge Day у м.Одеса, відвідали два семінари, які проводили тренери з Британії Ольга Мадилус та Пауль Коатес з тем Teaching the world cross-cultural activities in English classroom та Using English effectively for Cambridge English First.

17 лютого відбулася зустріч учнів 11 УІФ класу (спеціальність - англо-польська філологія) з волонтером із Польщі Міленою Свенчіцькою. Заняття проходило у формі спілкування та обговорення, що дало учням можливість у повній мірі використати на практиці мовні навички.

7 лютого ми зустрічали гостей - вчителів німецької мови міста та області, які проходять курси підвищення кваліфікації на базі Херсонськоїх академії безперевної освіти. Заступник директора з іноземних мов ліцею - Чечуй Емілія Петрівна презентувала навчальний заклад, розповіла про освітню систему, культурні програми та міжнародне співробітництво у проекті "Школи: партнери майбутнього". Вчитель німецької мови - Мельничук Тетяна Станіславівна провела відкрите заняття з теми "Німеччина" з учнями 8 го класу спеціальності "німецько-англійська філологія".

Співпраця з Херсонською обласною бібліотекою імені О. Гончара

За сприяння Центрального відомства у справах середньої освіти за кордоном у рамках проекту "Молодь дебатує" було проведено семінар-тренінг для вчителів німецької мови південного регіону України, що беруть участь у даному проекті. Захід відбувся 2 та 3 грудня в м. Одеса. Активну участь у семінарі приймали і вчителі німецької мови нашого ліцею.

Тиждень англійської мови

30 листопада у рамках «Тижня англійської мови» у ліцеї проходив «День Шотландії». Учні 10 ПНФ класу підготували і провели радіопередачу , присвячену цій країні, вікторину для учнів всього ліцею «Шотландія: цікаві факти». Також гіди 9 УІФ класу розповіли про країну на уроках англійської мови у восьмих та дев’ятих класах ліцею, прикрасили вестибюль ліцею постерами з видатними місцями Шотландії. Учнями 10 ПНФ класу була зіграна сцена з драми Шекспіра «Макбет». Відповідальний за участь та проведення - вчитель англійської мови - Маликін С.В. Під час перерв звучала традиційна шотландська музика, демонструвались документальні фільми про країну на англійській мові. Учні 8 класів підготували тематичні газети,"Лондон-космополітан сіті",Таємниці Уельсу" та інші. Учні 9 класів приймали участь у міжнародномі проекті "Поздоровлення на Різдво". Вони приготували поштові картки з Різдяним поздоровленням для учнів шкіл 30 країн світу: Канади, Данії. Марокко, Великої Британії та іншіх.

1 грудня пройшов День Північної Ірландії. Ліцеїсти провели відеоконкурс з теми «Краєвиди та мальовничі місця країни», мали чудову нагоду послухати ірландську музику та автентичну мову, посмакувати кулінарні різновиди національного печива. На великій перерві була проведена вікторина "The Best Irish Expert". Учні Коротєєва М. та Дешкант Т. самостійно провели урок з країнознавства "Meet Ireland" у групі учнів спеціальності «журналістика». Кульмінацією заходів дня був Dance Performance з історією стептанцю та вікториною, після чого всі присутні насолоджувалися фрагментом живого танцю River Dance. Культурні заходи завершились новим популярним дійством -панорамою Mannequin Challenge. У підготовці та проведені брали участь учні 11УІФ( АПФ,ЖФ), 10 ПНФ( АПФ), 8 ІНФ(АНФ) класів. Відповідальні за участь та проведення - вчителі Мантула Т.В. та Корнєєва Л.П.

Цього ж дня відбулась зустріч з Тімом Моралесом (професор США). Учні 8-11 класів задавали питання про навчання в США: стажування та систему вищої та середньої освіти. Тім розповів про Різдво в родинах США, традиціях та національних блюдах.

У п’ятницю 02 грудня ранок розпочався із зустрічі зі справжніми американськими ковбоями, які влаштували цікаві квести та виконували американські пісні. Для учнів 8 -11 класів було проведено вікторину «Як добре ти знаєш Америку?» організовану вчителями Яковлєвою В.Л. та Михайленко Н.І. Відвідуючи її, учні мали змогу познайомитися із Сполученими Штатами Америки, побачити визначні місця країни, національні символи, дізнатись про свята та традиції. Її підсумки показали, що школярі цікавляться та знають мову країни, яку вони вивчають. Багато з них мають бажання у майбутньому навчатись за кордоном. Особливої атмосфери та відчуття американського колориту в одязі надав захід: «Джинсоманія», під час проведення якого дітям було дозволено прийти в "національній" американській одежі. В рамках цієї акції відбулося дефілє, на якому ліцеїсти продемонстрували сучасні моделі джинсів.У цей день учні дізнались багато нового про історію джинсів, підготували цікаві презентації. В кінці свята всі були нагороджені солодкими подарунками.

Вчителі та учні попрацювали на славу. В результаті задоволеними залишилися усі. Крім того, що учні продемонстрували власні знання та таланти, вони відчули смак конкурсної гри - а це надзвичайно допомагає учням стати ближчими один до одного, навчитися відчувати плече друга. У цьому і полягає істинна цінність шкільного життя. Як кажуть англійці: "Together we are strong".

>>>Усі фото можна переглянути тут!<<<

25 листопада в рамках роботи опорного закладу з англійської мови в Херсонському академічному ліцеї відбулася презентація педагогічного досвіду кандидата педагогічних наук, вчителя англійської мови - Кузнецової Наталії Володимирівни з теми "Злети та падіння британської монархії" з країнознавства Британії. Під час презентації коротко були описані ідеї навчання англійської мови через країнознавство, продемонстровані основні прийоми роботи.

 

Згідно плану роботи Херсонського академічного ліцею імені О.В.Мішукова ХМР при ХДУ як опорного навчального закладу з англійської мови 18 листопада був проведений семінар для молодих спеціалістів з теми "Практичні рекомендації з навчання письму".

Вчитель-методист англійської мови ліцею Мантула Тетяна Василівна
поділилася своїм досвідом викладання.

Під час роботи учасники заходу опрацювали вимоги до написання письма, проаналізували критерії оцінювання.

Окрім того, розглядалися вправи та завдання щодо навчання учнів креативного письма відповідно до особливостей викладання предмета.

В рамках проведення року англійської мови в Україні, з метою мотивації та стимулювання дітей до вивчення англійської мови, півищення пізнавальної діяльності учнів до культури англомовних країн, активізації позакласної роботи з англійської мови в травні - жовтні 2016 року було проведено міський фестиваль-конкурс " ENGLISH TIME ". У ньому взяли участь початківці, учні молодшої, середньої та старшої вікової категорії/

Учениця 11 УІФ класу Херсонського академічного ліцею, Мельник Анна, мала змогу представити своє есе під назвою " Grigoriy Adamov - Ukrainian fiction writer ", яке було присвячене зокрема історії та культурі Херсонщини на основі реальних історичних подій. За умовами конкурсу, перевага надавалася тим творам, які раніше не були висвітлені англійською мовою. За результатами останнього етапу, який відбувся 7 жовтня 2016 року, за кількістю набраних балів, Анна посіла ІІ місце.

Проведення таких конкурсів дає змогу розвивати авторський хист, тренувати спроби пера та поширювати словниковий запас англійської мови.

3 листопада 2016 року в Херсонській обласній бібліотеці для дітей імені Дніпрової Чайки відбувся фінал та урочиста церемонія нагородження переможців конкурсу-проекту «Велике читання» за творчістю Рея Бредбері. Проект організовано в рамках Року англійської мови в Україні Управлінням освіти Херсонської міської ради, Херсонською обласною бібліотекою для дітей ім. Дніпрової Чайки та Херсонським центром "Вікно в Америку для майбутніх лідерів".
Конкурс проходив у місті та області у декілька етапів з квітня 2016 р. Тож до фіналу потрапили найкращі знавці англійської мови та творчості письменника-фантаста. Під час святкового фіналу під час вікторини наші ліцеїсти виявили чудове знання англомовної літератури, країнознавства та творчості й біографії Рея Бредбері.
За підсумком компетентного журі учні Херсонського академічного ліцею імені О.В. Мішукова здобули три перших місця у цьому конкурсі:
Переможці отримали дипломи та цінні подарунки від організаторів свята.
Переможців підготувала вчитель англійської мови - Єпіфанова Олена Василівна.

1 листопада для учнів 11 РГФ класу спеціальності "німецько-англійська філологія" був проведений незвичайний урок з літератури Німеччини. Урок "Виникнення нової поетичної течії - декаденства. Огляд творчості Георга Верта та Вільгельма Раабе" підготвула та провела співробітник Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки імені О.Гончара - Кордонюк Оксана Андріїївна. Учні працювали у групах, читали вірші німецькою мовою, підготували проект.

16 березня 2016 учителі кафедри іноземних мов ліцею провели конкурс серед учнів 9-10 класів на знання правопису англійських слів "Spelling Bees" (на зразок автентичного змагання). Усі учасники отримали цікавий досвід та практичні навички виконання завдань різної складності. Переможцем конкурсу стала ліцеїстка 10 РГФ класу Брусенцева Валерія, яка буде представляти наш заклад у наіональному змаганні серед шкіл міста на початку квітня. Дякуємо всім за участь!

11 та 12 березня відбувся регіональний етап конкурсу "Міжнародні молодіжні дебати". Учениця Лєманн Катаріна заняла призове місце та рекомендована до участі у Всеукраїнському етапі.

10 березня учні 10 РГФ класу спеціальності "німецько-англійська філологія" відвали інтерактивну виставку "Umdenken" (Переосмислення) у м. Одеса. «Переосмислення - вчимося у природи» - це виставка, присвячена чотирьом стихіям - воді, вогню, землі та повітрю, розрахована на учнів, а також молодь, що зацікавлена у вивченні німецької мови та природознавчих наук. Вона не надає простих вказівок, проте наштовхує на подальше вивчення цієї теми за допомогою нашої веб-сторінки або на уроках у формі проектів та інших міждисциплінарних шкільних заходів. Інтерактивна виставка поєднує вивчення німецької мови з темою «Захист навколишнього середовища», що надає змогу використовувати запропоновані матеріали на бінарних уроках.

20 лютого учні 10-х та 11-х класів німецько-англійської філології відвідали захід "Meine grüne Stadt", присвячений плануванню соціально-екологічного проекту для рідного міста. Захід відбувався у Центрі німецької мови міста Херсона та за підтримки Goethe-Institut.

14 січня учні 11 класу спеціальності "німецько-англійська філологія" взяли участь у семінарі з країнознавства "Musik in Deutschland", який провів асистент Гете-Інституту Йоханес Грютцнер

4 грудня 2015 року вчителі кафедри іноземних мов Князева Т.С та Корнєєва Л.П провели воркшоп з теми "English as the world language" для молодих спеціалістів міста. Вчителі поділилися досвідом роботи в ліцею, а також надали поради щодо навчання усім видам мовленнєвої діяльності в рамках сучасного уроку академічної школи.

«Єдність і толерантність» - всеукраїнський фестиваль короткометражного кіно для дітей та підлітків, який 22 жовтня відвідали учні Академічного ліцею. Безкоштовний сеанс презентував глядачам короткометражну програму для вікової групи ( 14-18 років), після перегляду було запропоновано взяти участь у дискусії та обговоренні навчальних матеріалів для обміну думками і пошуку відповіді на питання «що таке толерантність, і як її досягти?». Організаторами фестивалю виступають Goethe Institut в Україні, Arthouse Traffic та Interfilm Berlin.

В рамках проведення тижнів німецької культури в Україні в ліцеї працює виставка "Diktatur und Demokratie im Zeitalter der Extreme. Streiflichter auf die Geschichte Europas im 20. Jahrhundert".

20 жовтня ліцеїсти 10 та 11 класу спеціальності " німецько-англійська філологія" відвідали семінар з країнознавства Німеччини, присвячений темі "Тюрингія" у центрі німецької культури. Семінар був проведений мовним асистентом Гете-Інституту Йоханесом Грютцнером.

Екологічний табір в Німеччині (м.Шарбойц, липень 2015)

Німеччина вважається однією з найчистіших країн світу, та німці продовжують турбуватися про довкілля, намагаючись зробити батьківщину ще чистішою. Існує багато різних проектів і організацій, які опікуються екологічними проблемами. Однією з таких є Гете-Інститут, серед завдань якого - привернення уваги молоді до боротьби із забрудненням навколишнього середовища. Зазвичай подорожі та читання розширюють наш світогляд. Кожна мандрівка змушує нас замислитись над чимось. Моя подорож до Німеччини була присвячена навколишньому середовищу. Із 12 по 25 липня 2015 р. 35 учнів і 12 викладачів із України, Казахстану та Росії взяли участь в роботі екологічного табору в Шарбойці на Балтійському морі й у Бремені. Я була справді здивована, що так багато людей небайдужі до проблем екології. Дехто звик тільки брати, не віддаючи нічого, хоча ми всі розуміємо, що це не правильно. Було радісно дізнатися, що молодь сьогодні більше турбується про довкілля. Гете-Інститут дав учасникам екологічного табору можливість більше дізнатися про навколишнє середовище, а також поглибити знання німецької мови. У Шарбойці ми відвідали лекції про різні осадові породи на скелях, проблеми водного середовища і Балтійського моря, а потім мали змогу застосувати здобуті знання, беручи участь в акції.

Дуженко Ксенія, учениця 11 РГФ класу спеціальності "німецько-англійська філологія"

Конференція в рамках днів франкофонії, присвячена Антуан де Сент Экзюпері. "Маленький принц". Обласна бібліотека ім. Гончара. Березень 2015

З 8.06 по 14.06 переможиця проекту „Schülerwettbewerb: Begegnung mit Osteuropa" Гонтаєва Ганна - ліцеїстка ІІ РГФ класу, разом з вчителем німецької мови Чечуй Емілією Петрівною, відвідали місто Мюнстер, Німеччина.

 

Переможець Всеукраїнського етапу конкурсу-захисту робіт МАН з німецької мови
Кравченко Вікторія
ІІІ курс, спеціпальність "німецько-англійська філологія"

У наш час для молоді існує багато можливостей проявити себе у творчому або науковому планах. Однією з таких можливостей є конкурс-захист наукових робіт МАН. Учні, що вирішили взяти в ньому участь, мають пройти дуже багато випробувань, перше з яких - обратиння теми майбутньої розвідки і пошук саме того аспекту, що буде актуальним сьогодні. Далі йде перевірка на витривалість: учасники пишуть наукові роботи, вишукуючи матеріали в бібліотеках та Інтернеті, радячись із науковими керівниками та оформлючи дослідження за поданими вимогами.
Наступні етапи - це написання контрольної роботи з предмету, якого торкається тема дослідження та - нарешті - захист! Саме захист є найвідповідальнішою частиною конкурсу, адже учасник має переконати суддів, що саме його робота заслуговує на найбільшу увагу, є найбільш актуальною й має найбільшу новизну.
Учні, що пройшли міський етап, проходять до обласного, а переможці цього етапу потрапляють на Всеукраінський!
Цього року Херсонська область спорядила до Києва чотирьох учасників в відділенні "Мовознавство": учениць Херсонського академічного ліцею імені О.В.Мішукова ХМР при ХДУ, одинадцятикласниць Лисенко Софію (секція "українська мова"), Мазок Мирославу (секція "іспанська мова"), Кравченко Вікторію (секція "німецька мова") та десятикласницю Безродню Кристину (секція "французька мова"). Усі учасниці гідно представили Херсон, але конкуренція цього року була особливо жорстокою, тому лише в секції "німецька мова" вдалося посісти одне з третіх місць роботі з теми "Вербалізація концепту KRIEG/ВІЙНА в ідіолекті Еріха Марії Ремарка (на матеріалі збірки оповідань Der Feind)", керівник Гоштанар І.В.
У будь-якому разі звання "учасник Всеукраїнського етапу конкурсу-захисту МАН" звучить як мінімум гордо, адже саме ці учні є майбутньою науковою елітою України!

Кожна подорож є унікальною, а особливої унікальності часто надає напруженість та важлива мета. Саме тому візит до Ужгорода мені запам’ятається надовго.

Бути учасницею четвертого туру Всеукраїнської олімпіади з німецької мови - честь для мене, проте, у першу чергу, цей візит до стародавнього міста був відповідальністю, адже потрібно було захистити не тільки ім’я Херсонського академічного ліцею імені О.В. Мішукова Херсонської міської ради при Херсонському державному університеті, але й представляти саму Херсонську область на всеукраїнській арені. Відчувати, що саме від тебе залежить гідність рідного міста - напруга, подолання якої вимагає чималих зусиль.
Дуже тепло зустріли нас організатори олімпіади. Урочисті церемонії відкриття та закриття були проведені на найвищому рівні. Усе це сприяло налагодженню дружньої та спокійної атмосфери між учасниками. Варто зауважити, що цей рік був особливим, адже у місті Ужгород було проведено олімпіади одразу з чотирьох мов: англійської, німецької, французької та (вперше) угорської.
Звісно, таке давнє й оповите легендами місто не могло залишитися без нашої уваги. Екскурсії центром були надзвичайно пізнавальними, адже історія Ужгорода є частиною історії всієї України, і знати її надзвичайно важливо для нас як для зростаючого покоління українців.
Наостанок хочу сказати, що була б рада знову взяти участь в олімпіаді наступного року, щоб ще раз відчути це хвилювання за результати, радість від нових знайомств, отримати досвід, котрий може дати тільки такий захід, підвищити рівень знань, а можливо, ще й порадіти перемозі.

Дуженко Ксенія,
учениця ІІ курсу РГФ класу
спеціальності «німецько-англійська філологія»

 

Події лютого 2015 року

«ДАВАЙ ПОДРУЖИМОСЬ!»

Херсонський академічний ліцей завжди намагається зробити навчання більш цікавим та продуктивним. Саме тому кафедра іноземної мови щорічно проводить навчально-виховний захід під назвою «Давай подружимось!», на якому кожен бажаючий учень може проявити себе та вдосконалити свої мовленнєві навички.

Цього року захід проводили 28 лютого у клубі «Double», де ліцеїсти знов показали свої знання та уміння у вивченні іноземних мов. О 14:00 розпочалася програма, у підготовці якої були задіяні не лише учні, а й викладачі. З кожного класу відібрали по два ліцеїсти, які представляли Іспанію, Францію, Німеччину, Сполучені Штати Америки та Україну. Підчас підготовки учні проявили свій оригінальний і творчій підхід, багату фантазію та знання рідної та іноземної мов.

Звичайно ж, у центрі уваги була головна героїня усієї програми - Аліса з Країни Чудес, образ якої втілювала Катерина Польова, учениця ІІІ РГФ класу спеціальності «франко-англійська філологія», яка представляла Англію. Білим кроликом була однокласниця Катерини, Агата Ужва. Представниками Франції були Андрій Столяр та Антон Неронов, що зображали Астерікса та Обелікса. Іспанію було представлено двома казковими дівчатами Дарією Смоленченко та Владиславою Гоноболіною у досить незвичних образах латиноамериканських мачо. Німеччину представляли Вікторія Кравченко та Гліб Слива - футболіст та його сувора, але гарна тренер. Зі Сполучених Штатів в образі геймерів до студії завітали Дмітрієв Прохор та Радецький Микита. Україну, нашу рідну Батьківщину, представляв козак Микола та Софія Лисенко, представники ІІІ СГФ класу. Мова, якою розмовляли на шоу була англійська, навіть у «іноземців» були англомовні перекладачі.

За задумом головна героїня мала знайти собі друга. Усі претенденти на дружні стосунки з дівчиною були гідними. Аліса, як справжня жінка, не змогла обрати між спокусливим латиноамериканським мачо та харизматичним футболістом. Всі учасники підготували неймовірні подарунки, у які було вкладено частинку їхньої душі.

У перервах між зустріччю Аліси з майбутніми друзями учні перших та других курсів прказали свої таланти у захоплюючих номерах. Ліцеїсти заспівали пісень мовами країн, які було представлено, а також здивували гостей танцювальними номерами.

Усі глядачі покинули заклад, отримавши неймовірне задоволення та приємні враження і спогади. Безперечно, у ліцеїстів виникло бажання спробувати свої сили у наступному році - побажаємо їм успіхів та привітаємо переможців!

 

Автори статті: Шуляк Микола та Тарасевич Валерія, ІІІ СГФ клас (філологія та журналістика). 
Редактор: Петренко Світлана Анатоліївна, завідувач кафедри іноземних мов Сосницька Поліна, ІІІ СГФ клас (філологія та журналістика).

ФОТОЗВІТ

Події січня 2015 року

Зустріч випускників PASCH шкіл у Мюнхені

Am 30.01.2015 fand in München das erste PASCH-Alumni Treffen statt. 32 ehemalige Schüler und Schülerinnen aus der Ukraine, Russland, Belarus, Kasachstan, Kirgisistan, Tadschikistan und Usbekistan haben sich in der Zentrale des Goethe-Instituts getroffen.

In Rahmen des Programms hatten wir die Möglichkeit uns kennenzulernen, uns die Vorträge der Vertreter von der Industrie- und Handelskammer für München und Oberbayern und von der Firma Siemens anzuhören und anschließend die Fragen über mögliche Praktikumsstellen und Karrieremöglichkeiten für Studierende verschiedener Fächer zu stellen. Nach so einem inhaltsvollen Tag war das Kulturprogramm, zuerst mit einem traditionellen bayerischen Abendessen und später mit Musik und Tanz in einem kreativen Münchener Club, besonders anziehend.

Es war sehr interessant für mich einen Tag mit allen diesen jungen, aktiven und begeisterten Leuten zu verbringen. Jeder hat seine eigene Geschichte: jemand studiert schon länger in Deutschland, jemand hat das Studium erst angefangen, die anderen bereiten sich nur dafür vor, indem sie die Studienkollegien in verschiedensten Städten Deutschlands besuchen. Aber wir alle sind in der Meinung einig, dass unsere Schulen und PASCH-Projekt uns sehr geholfen haben, die ersten Schritte auf dem Weg zu unseren Traum zu tun.

 

 

Події листопада 2014 року

Jugend debattiert international

7 та 8 листопада 2014 року у м. Миколаїв проводився семінар для вчителів німецької мови "Fortbildung für Projektlehrkräfte: Jugend debattiert international".
"Міжнародні молодіжні дебати" - конкурс країн Центральної та Східної Європи - це німецькомовний шкільний проект у восьми країнах Центральної та Східної Європи.
Проект організовано за підтримки Ґете-Інституту, Фонду «Пам’ять, відповідальність та майбутнє», Благодійного фонду «Герті» та Центрального відомства з питань освіти за кордоном.

Міжнародні молодіжні дебати на сьогодні є єдиним міжнародним конкурсом промовців, що проводиться для школярів німецькою мовою. Він сприяє тому, щоб молоді люди із Центральної та Східної Європи могли вміло і переконливо представляти свої погляди та свою точку зору, та збільшує роль німецької мови як засобу для ведення дискусії. Завдяки розвитку здатності дискурсу конкурс, представлений у такому форматі, робить завдяки оволодінню мовою значний внесок у розвиток розуміння демократії. Завдяки формуванню політично-соціальних компетенцій та розвитку здатності ведення бесіди та вирішення конфліктів проект сприяє становленню міжнародної молодіжної еліти та майбутніх суб’єктів права прийняття рішення. Предметом конкурсу є дебати німецькою мовою на теми шкільного життя, основних та людських прав, історії (особливо що стосується ліквідації історичної несправедливості) та Європи.

Проект призначений для учнів починаючи з 10 класу з мовним рівнем В2 та вище згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти.

Ліцеїсти ІІ курсу спеціальності "німецько-англійська філологія" готуються взяти участь у першому турі конкурсу.

11 - 14 листопада 2014 в м. Суми проводився  воркшоп з ведення учнівської газети.

Учні розвивали  свої навички письма та журналістську майстерність.

Основна мета воркшопу - просувати створення української учнівської газети проекту PASCH.

Події жовтня 2014 року

Зустріч директорів шкіл-партнерів ініціативи "Schulen:Partner der Zukunft" 22.10.2014

Херсонський академічний ліцей імені О.В.Мішукова ХМР при ХДУ зустрічав 14 директорів шкіл України у своїх стінах.
До нас приїхали гості зі всіх куточків нашої країни: Ужгород, Тернопіль, Суми, Одеса, Вінниця, Хмельницький, Львів, Долина, Рівне, Маріуполь, Кривий Ріг, Харків.
У рамках програми "Школи:парнери майбутнього" директори зустічаються вже 4 раз за 6 років існування проекту.
Такі зустрічі націлені на розвиток проекту, сприяють вивченню німецької мови (адже з цього навчального року вона вивчається у всіх класах І курсу) та виникненню нових зв’язків з іншими навчальними закладами України та Німеччини. Під час зустрічі обговорювались умови контракту з Гете-Інститутом, директори шкіл обмінювались досвідом роботи щодо проектоної діяльності.
Заступник директора з іноземних мов Чечуй Емілія Петрівна та кандидат педагогічних наук, вчитель німецької мови ліцею Гоштанар Ірина Вікторівна підготували урок-конференцію "Rückblick auf PASCH" з ліцеїстами І, ІІ та ІІІ курсу спеціальності "німецько-англійська філологія". Учні мали змогу не тільки показати свої таланти як слемери, але й поспілкуватися з випускницею ліцею - Гненною Алевтиною (2009 рік випуску), яка зараз є студенткою університета в м.Бамберг (Німеччина).

 



Пам'яті Олега Мішукова
Педагогічний колектив Херсонського Академічного ліцею при ХДУ очолював директор, доктор філологічних наук, заслужений діяч мистецтв України, професор Олег Мішуков.
Детальніше